Skip to content

November 29, 2016

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه هوش عمومی

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه هوش عمومی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اکثریت تعاریف هوش، توانایی و پتانسیل برای پیشرفت را در نظر گرفته اند. بر طبق نظر دپارتمان آموزش و پرورش (2011)، تیزهوش را داشتن و استفاده از توانایی های فوق طبیعی، که استعداد نامیده می شوند، در حداقل یک زمینه تعریف کرده است.


تئوری هوش کتل-هورن-کارول (CHC) معتقد است که نه توانایی شناختی گسترده و توانایی های شناختی کوچک بیشتری وجود دارند که هوش انسان را تشکیل می دهند (کافمن، جانسون و لیو، 2008). این مدل شامل دو نوع هوش می باشد: هوش سیال (Gc)، در طول زندگی وجود دارد و در پی یکپارچگی محیط و توانایی شناختی رشد پید می کند و هوش متبلور(Gf) که عبارت از توانایی حل مسائل و کاربرد آموخته های قبلی در موقعیت جدید می باشد (کافمن، جانسون و لیو، 2008؛ شرانک، 2005).


در سال 1904 بینه و سیمون دو روانشناس فرانسوی به دنبال روشی برای شناسایی و کمک به کودکانی که نمی¬توانستند در تکالیف درسی موفقیت کسب کنند. آن¬ها نمره¬ای تعیین نمودند که بیانگر سن عقلی یک دانش¬آموز بود در سال 1916 لویز ترمن در آمریکا، تست بینه را اصلاح نمود. ترمن با استفاده از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمیعددی را به دست آورد و بر اساس سن افراد تستها را استاندارد ساختند.

بنابراین ضریب هوشی برابر است با تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی. عدد بدست آمده را در 100 ضرب می کنند تا اعشار تبدیل به عدد صحیح شود.

IQ= MA/CA*100

2-2-1- تیزهوشی

افراد با هوش دارای ضریب هوشی بین 110 تا 119 و افراد تیزهوش در محدودی هوشی 120 تا 129 قرار دارند و افراد استثنایی به افرادی گفته می¬شود که دارای ضریب هوشی 130 و بالاتر هستند. به افراد دارای ضریب هوشی 160 به بالا نابغه گفته می¬شود (مانزرت، 1382).

مشاهده قیمت ، خرید آنلاین و دانلود

همچنین بخوانید : مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) (فصل دوم),آزمون اضطراب زونگ,پرسشنامه قدرت ارتباطات بارتون جی ای 2006,پرسشنامه هویت سازمانی چنی 1983,پاورپوینت رابطه سرسختی روانشناختی و خودتاب آوری با سلامت روان,پروپوزال بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر مهارت های خوش بینی و کاهش پرخاشگری,مبانی نظری و پیشینه پایان نامه هوش عمومی,پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی 1392,

Read more from Uncategorized

Share your thoughts, post a comment.

(required)
(required)

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments