Skip to content

November 29, 2016

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درگیری رفتاری یا درگیری تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) درگیری رفتاری یا درگیری تحصیلی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

درگیری رفتاری

محیط و درگیری شناختی و رفتاری

روابط بین فردی می¬تواند سرعت یادگیری و درگیری فعال دانش¬آموزان را تسهیل ¬بخشد (پکران و گارسیا، 2012). روابط با معلمان و والدین هر یک به صورت جدا گانه می¬تواند در درگیری دنش آموزان نقش ایفا می¬کند. روابط با والدین نقش منحصر به فردی در همه انواع درگیری ها در کلاس ها ایفا می¬کند و دانش¬آموزانی که احساس تمجید از معلمان می¬کنند درگیری در فعالیت های کلاسی را جالب و سرگرم کننده گزارش می کنند اما کودکانی که احساس بی¬اهمیتی بودن یا طرد شدن از سوی معلمان دارند درگیری در فعالیت های کلاسی را خسته کننده همرا با نارحتی و خشم گذارش می¬کنند. کودکانی که روابطشان با معلمان همراه با تضاد و تعارض هست کمتر در فعالیت های کلاسی درگیر می¬شوند و از نظر تحصیلی عقب می مانند (فورر و اسکینر، 2014).

باید گفت که جنبه های اجتماعی کلاس ها تا حد زیادی درگیری دانش آموزان در یادگیری را نشان می دهند. در همین راستا میر و ترنر (2012) تأکید می¬کنند که درگیر کردن دانش آموزان در یادگیری نیاز به تجارب هیجانی مثبت که جو کلاسی¬ای که روابط و تعاملات معلم/دانش آموز را پایه¬ریزی می-کند در آن نقش مهمی ایفا می¬کند. کیفیت روابط معلم با دانش آموزان با رتبه بندی معلم از درگیری کلاس ارتباطی معنا دارد (هوگس و ووک، 2007). در پژوهشی دیگر پائولن، برو و موربرگ (2006) بیان می¬کنند که روابط حمایت گرانه با معلمان باعث افزایش رفتار اجتماعی و درگیری در مدرسه می¬شود، همچنین والدین که به فعالیت¬های فکری فرزندشان اهمیت می¬دهند و فعالیت های فکری آنان را تشویق می¬نمایند، فرزندشان را با درگیر شدن در فعالیت هایی که منجر به پیشرفت ذهنی می¬شود تشویق می¬کنند. به علاوه پاسخگوی مادر اسناد های درونی مسولیت و درگیری تکلیف را در سنین دبستانی تحت تأثیر قرار می دهد


. Paulen, Bru & Murberg

پیشینه پژوهش

پژوهش¬های داخلی

نتایج پژوهش صیف (1394) نشان داد هیجان های مثبت تحصیلی با درگیری شناختی رابطه مثبت و هیجان های منفی تحصیلی با درگیری شناختی رابطه منفی دارد.

صابر و شریفی (1392) نیز در نمونه¬ای متشکل از دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان های دولتی تهران نشان دادند که همه¬ی ابعاد درگیری تحصیلی از طریق سبک-های هویت اطلاعاتی و هنجاری به نحو معنادار قابل پیش¬بینی هستند؛ اما سبک سردرگم/اجتنابی تنها توانست بعد رفتاری) و فراشناختی) درگیری تحصیلی را به صورت منفی پیش بینی کند.

پژوهش¬های خارجی

پکران و گارسیا (2012) در پژوهشی به بررسی رابطه بین هیجانات تحصیلی با درگیری تحصیلی دانش آموزان پرداختند. نتایج این پژوهش نشان داد، هیجانات تحصیلی و درگیری تحصیلی رابطه معناداری دارد.

مشاهده قیمت ، خرید آنلاین و دانلود

همچنین بخوانید : مبانی نظری و پیشینه پژوهش درگیری رفتاری یا درگیری تحصیلی (فصل دوم),پرسشنامه سبک های حل مساله کسیدی و لانگ,پرسشنامه ی کانرز والدین 1999,شرح حال، نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی از آزمون TAT,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های حساسیت اضطرابی ( فصل دوم پایان نامه ),پروپوزال بررسی نقش شیوه های فرزند پروری در شکل گیری طرحواره های شناختی ناسازگارانه و ویژگی های شخصیتی نوجوانان,پرسشنامه انگیزش (علاقه) ریاضی دانش‌آموزان,پرسشنامه احساس ناکامی (Entrapment),

Read more from Uncategorized

Share your thoughts, post a comment.

(required)
(required)

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments