Skip to content

November 29, 2016

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف و انواع سبک¬های یادگیری

دی چکو و کرافورد (1974، به نقل از سیف، 1386) سبک¬های یادگیری را به عنوان “راه¬های شخصی که در آن افراد اطلاعات را در جریان یادگیری مفاهیم و اصول پردازش می¬کنند” تعریف کرده¬اند. هومن (1995، به نقل از سیف، 1386) گفته است ” اصطلاح سبک یادگیری به باورها، رجحان ها و رفتارهایی که به وسیله¬ی افراد به کار می¬روند تا به یادگیری آنان در یک موقعیت معین کمک کنند گفته می¬شود”. پیرس(2000) سبک یادگیری را به عنوان “روشی که دانش¬آموز در یادگیری مطالب درسی خود بر روش¬های دیگر ترجیح می-دهد” تعریف کرده است.

2-5-2-1-سبک¬های یادگیری عاطفی:

سبک¬های یادگیری عاطفی دربرگیرنده¬ی ویژگی-های شخصیتی و هیجانی یادگیرنده مانند پشتکار، تنها کار کردن یا با دیگران کار کردن، و پذیرش یا رد تقویت کننده¬های بیرونی است(سیف، 1386).

2-5-2-2-سبک¬های یادگیری فیزیولوژیکی:

سبک¬های یادگیری فیزیولوژیکی جنبه¬ی زیست شناختی دارند و دربرگیرنده¬ی واکنش فرد به محیط فیزیکی موثر بر یادگیری او هستند، مانند ترجیح دادن مطالعه در شب یا در روز یا ترجیح دادن مطالعه در محیط¬های گرم یا در محیط¬های سرد. همچنین در رابطه با سبک¬های فیزیولوژیکی می¬توان گفت که بعضی از یادگیرندگان گوش دادن به یک سخنرانی یا توضیحات معلم را به خواندن متن یا انجام دادن تکالیف عملی ترجیح می‏دهند، در حالیکه بعضی دیگر خواندن مطالب و یادگیری از روی شکل¬ها و نمودارها را می¬پسندند، و بعضی دیگر از انجام کارهای عملی و دستکاری آلات و ابزارها بهتر می¬آموزند(سیف، 1386).

2-5-2-3-سبک¬های یادگیری شناختی:

سبک¬های یادگیری شناختی بنا به طریقی که شخص موضوع¬ها را ادراک می¬کند، اطلاعات را به خاطر می¬سپارد، درباره مطالب می¬اندیشد، و مسائل را حل می¬کند تعریف می‏شوند(سیف، 1386). همچنین سبک یادگیری شناختی به صورت راه¬هایی که شخص می¬اندیشد و به جهان می¬نگرد تعریف شده است(آکدمیر و کوزالکا، 2008).

متخصصان آموزشی بر این عقیده¬اند که دانش-آموزانی که به طور فعال و با علاقه در فرایندهای یادگیری خود شرکت می¬کنند، احتمال موفقیت و پیشرفت آنها بیشتر است. هنگامی که افراد به طور فعال در فرایندهای یادگیری خود شرکت می‏کنند احساس قدرت و اختیار در آنان افزایش یافته و پیشرفت تحصیلی و سطح خود جهت¬دهی آنها بیشتر می‏شود(آکدمیر و کوزالکا، 2008). کلید اصلی درگیر کردن و ادامه شرکت دانش¬آموزان در فرایندهای یادگیری و یاد گرفتن هرچه بیشتر مطالب توسط آنان در فهم ترجیحات و سبک شناختی آنها قرار دارد که می¬تواند به طور مثبت و یا منفی عملکرد آنان را تحت تاثیر قرار دهد(گلیکسون و نافتولی، 2005). نتایج تحقیقات نشان داده است که سازگار کردن مواد آموزشی برای برآورده کردن نیازهای گوناگون یادگیری دانش¬آموزان می‏تواند برای آنان سودمند باشد(جین، 2010). این امر مستلزم آن است که سبک¬های شناختی دانش‏آموزان را شناسایی کرده و بدانیم که برای هر سبک شناختی چه نوع مطالبی مورد نیاز است(لی فانگ، 2004). از جمله این سبک¬ها که تحقیقات فراوانی را به خود اختصاص داده است سبک¬های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه ویتکین است که با توجه به کاربردهای روزافزونشان در فرایند یادگیری و آموزش کاربردهای متنوعی دارند(گلیکسون و نافتولی، 2005؛ جین، 2010؛ آکدمیر و کوزالکا، 2008؛ زانگ، 2006).

مشاهده قیمت ، خرید آنلاین و دانلود

همچنین بخوانید : مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم),پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون,پرسشنامه مهارتهای زندگی محمدخانی و همکاران 1385,تفسیر و نمره گذاری یک نمونه واقعی از آزمون-scl-90,پاور پوینت درمان شناختی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس,پروپوزال رابطه استرس شغلی و معنویت با عملکرد شغلی پرستاران,ترجمه مقاله شخصیت و مصرف مواد درمیان سالی و نقش میانجی گری وجدان گرایی در مصرف مواد,پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت,

Read more from Uncategorized

Share your thoughts, post a comment.

(required)
(required)

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments